puteri mira dah besa..

hari tu ada cite pasal anak angkat makcik aku kan. Puteri Mira Nazrin. Dah besa sikit dah aku tengok sekarang ni. yang paling ketara bijik mata nye.. sebijik ikut muka mak dia. untuk pengetauhan korang mira ni anak orang indonesia. mak dia datang sini dah mengandung luar nikah. pastu nak buang pulak anak dia ni, sebab susah nak cari kerja.. apa lagi cepat-cepat makcik aku kata dia akan ambil anak dalam perut tu. jangan dibuang!!! berdosa besar... dan makcik aku jaga sampai la mak dia bersalin. sempat jugak mak dia jaga dalam sebulan.. pastu tu terus balik indon. lepas mak dia balik dalam 2 ke 3 hari.. meragam je si mira ni. rindu agaknye. syian ko dik.. tapi tak pe ko dah punya masa depan yang baik. family aku sume sayang kat dia. bukan dia yang bersalah.. sumenye silap mak dia jugak. ko tetap suci pada kami. akan kami didik supaya menjadi insan yang berguna kelak.


masa ni baru umo sebulan setengah. senyum pun tak tau lagi. yang dia tau melalak je keje nye.


pandai pulak pandang je orang minta belas kasihan suh angkat dia.

4 comments:

Mieza's Penny said...

sian ek...mak bapak salah anak yg jd mangsa...huhu

Y u Z z 9071 said...

ya benar..anak tu x bersalah pun..

nanti da besar harap harap dia x lupa jasa org yang bela dia dari kecik

mummysyafie said...

sian kan..kakak aku pun ada amik seorang baby girl..sama kes macam mira tu..takpe lah..kita didik dier supaya dah besar esok tak ulangi kesilapan tu lagi kan..

A.I said...

alahaiiii...takpe, Insyallah Mira akan bahagia ngan family ni. Sume org sayang mira..muahhhhhhhh