diam itu ada indahnya

aku masih terdiam di situ
tidak bersuara apatah lagi membalas kata
kerna ku tahu diam itu lebih indah
dari sengketa yang berpanjangan

aku diam bukan beerti aku kalah
aku diam bukan beerti aku berundur
aku diam bukan beerti aku bersalah
tetapi aku diam...
untuk berfikir sejenaka
aku diam...untuk bertafakur
aku diam..supaya dapat ku persiapkan strategi
lantas...ternyata diamku punya banyak makna
diamku...membekukan segala api kemarahan
melenyapkan dendam kesumat
memintal mati tali permusuhan
membenam rasa keinsafan
menyelit rasa kemaafan

biar mereka fikir aku seakan tewas dalam panahan hujah mereka
tapi ternyata aku menang menang di jiwa di minda
memerangi diri sendiri dari nafsu amarah
kerna aku percayadiam itu ada indahnya

1 comment:

Y u Z z 9071 said...

WAAA...kena diam plak..